söndag 6 maj 2018

Ett återkommande ämne.

Jag är för liberal för alla partier i Sverige samtidigt som jag räknas som konservativ i mycket annat. Denna fråga är en av dem som jag brinner för och anser kunde förändra väldigt mycket.
svt.se

Mycket av de brott som Sverige har grundas i droger.
Det kostar nämligen pengar då alla droger finns på den svarta marknaden.
Jag har så länge jag kan minnas propagerat för en avkriminalisering av cannabis men det är ytterst svårt att få någon med mig.
Moderaternas ungdomsförbund har röstat med när jag har haft det som förslag men det är också de enda. Trots att det för mig borde vara självklart att ha det såhär.

Jag älskar Nederländerna och Amsterdam.
Jag älskar allt vatten, papegojorna som lever fritt där, de gamla byggnaderna, stadens historia, alla blommor och lökar man kan köpa där och den frihet som finns.
Allt som i Sverige anses vara hemskt, anses där vara individuellt.

Du behöver självklart inte röka cannabis men du får.
I Sverige får du inte.

Uruguay är ett föregångsland inom detta och jag hoppas att alla de tester som nu är påbörjade ger resultat. Portugal är ett annat exempel på land som förstått det viktiga.
Jo, det är fel med droger, men direkt vård är bättre än skuldbeläggande.
Det är nämligen det som ett avkriminaliserande beslut, skulle påverka.

Jag tror på den enskilde individen och de val denne person gör.
Jag skulle aldrig lägga mig i eller förminska någon annan.
Jag tror på vad jag tror och inte vad alla andra vill att jag ska tycka.

Det kan vara både en styrka och en svaghet.
Det ska bli spännande att se resultaten.

https://www.svt.se/nyheter/utrikes/uruguay-genomfor-varldens-mest-langtgaende-legalisering-av-cannabis