fredag 20 april 2018

(S)nedtänkt.

Vill du arbeta?
Känner du att du vill bidra till vårt land och göra rätt för dig?
Då är du inte välkommen hit.
Om du istället ljuger, påstår att du är ett barn, våldtar, misshandlar eller gömmer dig när du ska utvisas, då har du rätt att söka en gymnasieutbildning och stanna kvar.
Bäst av allt är att du får bidrag för det.
Regeringen visar verkligen var skåpet ska stå.
svt.se

Jag hycklar inte, och har aldrig gjort, med felen jag anser att mitt parti har gjort eller gör.
Jag skulle aldrig någonsin skydda någon för vilka de är utan dömer människor efter vad de har gjort, eller inte gjort.
Någonstans går dock gränsen.
Om man röstar på socialdemokraterna är min uppfattning att man inte följer nyheterna för det finns inte en chans i världen att en person som hänger med i vad som händer, röstar på det partiet.

Löfven anser nu att vi ska minska på arbetskraftsinvandringen.
Samtidigt vill de att i princip alla som är i landet ska få stanna.
Att begå brott lönar sig och att helt enkelt strunta i jobbet ger så pass mycket bidrag att du faktiskt inte behöver arbeta.

Jag har varit på en hel del företagsbesök och senast härom dagen berättade företagare i kommunen hur svårt det är att få in människor. Det finns ingen som söker sommarjobb och de som faktiskt får chansen till ett arbete låter fritiden gå före arbetet.
De MÅSTE faktiskt på semester!
De MÅSTE faktiskt på den festivalen.
De vill inte arbeta under Sweden Rock och under augusti är det för varmt.
Blir de tillsagda att passa tiderna är arbetsgivaren oförskämd.

Det är fullt möjligt att det finns någon som läser detta som anser att jag ser ner på människor. Problemet är att detta är bilden jag får när jag är ute.
Det är bilden jag själv får av att träffa yngre vuxna.
Det privata och intressena är viktigare än att arbeta och företagen har problem med arbetskraft.

Arbetskraftsinvandringen ska nu minskas då de tar arbeten från andra människor!
BTH tackar säkert regeringen.
Detta betyder nämligen att många av de som kommer dit och läser bland annat olika tekniska utbildningar och lär sig vårt språk, faktiskt inte får stanna trots att de får arbete nästan omgående med den kompetens de har skaffat sig.
MEN, om de påstår att de är barn och söker en gymnasieutbildning, då får de stanna.
Går det ens att kommentera mer!?

Hur ska de få ut en invandrad familj i arbete när de per automatik får retroaktiva barnbidrag, barnbidrag för realtid, bostadsbidrag, socialbidrag och allt annat de kan tänka sig?
Hela systemet är fel och generationen som är på väg upp är många gånger mer intresserade av att uppdatera sociala medier än att göra det de ska.
Nej, det kanske inte är världens mest coola jobb att stå i fiskindustrin, plocka jordgubbar, städa eller arbeta för kommunen, men det ger dock pengar!

Detta är så oerhört korkat.
Vill regeringen att de i Sverige ska arbeta så finns det ett enda sätt att lösa det på: Sänk bidragen och tvinga ut människor i arbete. Det ska aldrig någonsin löna sig att gå hemma.

DU väljer till hösten!

https://www.svt.se/nyheter/val2018/safflekrogare-oroad-over-regeringens-forslag