onsdag 18 april 2018

Jag ställer upp!

Jag älskar teknik och speciellt teknik som hjälper min vardag.
Min stora akilleshäl är nycklar.
Jag är oerhört duktig på att glömma var jag lagt mina nycklar och jag köpte en sådan liten maskin som man visslar till för att kunna hitta dem, men jag glömde vart jag la den med.
När vi byggde om satte vi in en dörr med kodlås.
Fantastiskt bra!
svt.se

När jag började med politik för snart tjugo år sedan fick jag förmånen att följa med på en utbildning med Barn och Utbildningsnämnden i Sölvesborg. Det var ett framtidskonvent där tanken och teknik som skulle komma var på agendan.
En sak föreläsaren trodde på var platta tv-apparater.
Barn idag vet knappt vad en "tjocktv" är.
En annan sak var chippade människor.
Det är på gång nu!

Många chefer i Sverige har nu chippat sig för att lättare ta sig igenom exempelvis dörrar.
Den dag tekniken finns för att fylla chippet med information om mig, en gps för att hitta mig kombinerat med husnycklar, bilnycklar och eventuellt andra bra saker så är jag den förste som sätter in detta!

Många är garanterat kritiska och tänk då vad bra det är att inte leva i en diktatur.
Vi får välja själv!
Så de kan spela in data om mig?
Ok.
Se hur jag rör mig?
Ok.
Jag ser betydligt fler fördelar än nackdelar och med tanke på marschen denna teknik har så är jag inte ensam om det tänket.

Heja tekniken!

https://www.svt.se/nyheter/inrikes/stort-intresse-for-att-chippa-sig-i-handen