torsdag 19 april 2018

Grattis Ronneby!

Gängledaren rymde.
Han var en av de fjorton som stack från förvaret i Kållered och nu är han på fri fot.
Polisen berättar att han är rymningsbenägen men att han inte varit synlig i staden på länge.
svt.se

En man som satt skräck i ett helt centrum, som lett ett kriminellt gäng, är på fri fot.
Tillsammans med sin bror har de förstört för väldigt många människor och media berättar nu att han är ute igen. De lyckas stanna i Sverige, få mat och bostad, men de ska utvisas.
Polisväsendet jagar dem.

Han är dömd och ska utvisas.
Han begår ytterligare ett brott när han rymmer från förvaret.
Varför i hela världen finns inte hans bild klistrad över hela SVTs artikel?
Varför kan man inte lägga ut en bild i riksmedia och be om hjälp?
Det skadar förmodligen den personliga integriteten.
Hans personliga integritet.

För mig är detta, åter igen, ett exempel på hur fel vårt samhälle fungerar.
När jag var liten och vi flög till Spanien möttes vi av stora plakat på flygplatsen och jag minns det för jag hade mardrömmar i veckor efter.
Då jag fortfarande har en färsk bild i mitt huvud så minns jag det.
Affischerna var fulla med bilder och namn på kända pedofiler i området.
Nästa affisch visade bilder på alla saknade barn.
De försvann när det blev fler turister i Spanien.
Jag kan ju anta att det inte var så bra för turismen över lag men jag anser att det var rätt.

Om myndigheterna vill ha tillbaka denne dömde kriminelle.
Varför visar man inte hans ansikte och skriver ut vad han heter?

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/blekinge/kriminell-ledare-rymde-fran-migrationsverkets-forvar