onsdag 13 december 2017

Hallå hela pre(s)sen!?

Nyanlända ska lära sig svenska normer och värderingar.
Sätt er ner för detta kommer inte från Sverigedemokraterna eller mig denna gången utan från:
Tadaaa: Ylva Johansson.
Sveriges arbetsmarknadsminister, solidarisk socialdemokrat, visar nu tydligt att de krav som många i Sverige har velat ha länge inte längre är rasistiska.
Media visar med tydlighet att denna "nyhet" inte är värd att notera.
sydsvenskan.se

Johansson intervjuades och sa detta för P1 morgon igår vid cirka 08:10.
Jag skrek rakt ut och tittade sedan i SVT som är min stora nyhetskanal.
Inte ett ljud.
Vid middag. Inte ett ljud.
Sveriges radio; tystnad.
23:18 igår: tystnad från statens nyhetskanaler men några få tidningar har börjat skriva om det. Vänsterfolket har liksom jag reagerat men av den motsatta anledningen.
04:45. Fortfarande ingenting.

Märker inte media själv vad de gör?
Det är något år sedan som jag fick ta oerhört mycket avsky för att jag ansåg att det skulle införas både samhällstest och ett prov i vårt vackra språk för att få ett svenskt medborgarskap.
Jag tyckte man skulle lära dem den kristna grunden vårt land står på och då kommer både lokala och nationella människor från olika falanger och berättar att jag är en okunnig rasist.
Rasistkortet är alltid lika intressant.
Är Ylva Johansson en rasist nu?

För mig är det självklart att de som kommer till Sverige ska ha krav på sig.
Det finns de som under flera år nu har påstått att det inte finns några svenska värderingar.
Menar de att Johansson ljuger nu då?

För mig är det inget märkligt att se de svenska värderingarna.
Jag har ägnat en väldigt stor del av min uppväxt i Spanien och trots att det inte är så långt bort och ett modernt land är kulturkrockarna i många fall oerhört svårarbetade.
När det sen kommer människor från helt andra kulturer, med en helt annan religiös bakgrund och med ett helt annat samhällstänk än i Europa blir det frontalkrockar.
Det har vi inte fått tala om.
Det har vi inte fått nämna!

Nu har uppenbarligen till och med de socialdemokratiska Stockholmarna kommit på att det ställer till en hel del bekymmer när människor kommer till vårt land och sedan tror att de kan fortsätta leva som de gjorde tidigare.
Jag är tacksam för att regeringen äntligen vaknar men upplysningsvis:
Det är många år för sent.
Det är flera år sedan detta var uppe på tapeten men då i ordalagen att det var fruktansvärda ord från en brun sörja.

Välkomna till den bruna (s)örjan!

http://t.sr.se/2BcgDmO
https://www.sydsvenskan.se/2017-12-12/nyanlanda-ska-lara-sig-svenska-varderingar