lördag 9 december 2017

Ett jämlikt fördömande.

Socialdemokraternas talman anklagas för sexuella trakasserier och en dålig inställning till främst kvinnor. Ygeman säger nu, och jag citerar från SVT:
svt.se

"Försvårar inte sådana här uppgifter hans möjligheter att fullgöra sitt uppdrag?
– Jo, självklart. Men först när uppgifterna utretts kan man dra eventuella slutsatser."
Jag anser att Ygeman gör helt rätt.
Uppgifterna som har kommit in ska först utredas sen ska de bestämma om eventuella förändringar.
Urban Ahlin får en chans som varken Timell eller Kronér fick.

Detta är det absolut enda sunda som finns.
Det är befängt att vem som helst kan komma med anklagelser mot vem som helst och på kuppen få personen ifråga uppsagd från sina uppdra. Det visar på ett land i total rubbning.
Alla bör veta att det finns mer eller mindre galna människor där ute.
Många som är politiskt aktiva kan vittna om olika former av trakasserier av människor som har svårigheter med det som kallas för demokrati.
Jag har någon eller några som ständigt envisas med att skicka saker till mig.
Mitt personnummer, namn och adress är spärrat i princip överallt för att jag ska slippa besväret med att skicka tillbaka allting men ändå försöker någon och jag vet att jag inte är ensam.
Då har jag det väldigt lindrigt.

Vem som helst som har den minsta gen utav att vara en rättshaverist kan förstöra livet för vem som helst. Det finns många som så gärna pratar fast att de egentligen inte har koll.
Många som ser sin chans att ge igen för något annat.
Som kvinna kan du idag anklaga i princip vem som helst för att ha tagit på dig.
Anklaga någon som du tycker ska byta position i sitt liv så kommer du ställa till det så pass för den personen att den aldrig kan använda.

Urban Ahlin är garanterat inte den sista.
Bara vänta tills någon upptäcker att man kan sätta detta i system för då skyddar garanterat inte någon partibeteckning. Sådana personer finns nämligen överallt och vi känner alla igen dem.
Rättshaveristerna.
De som anser att de är särfördelade då ingen förstår hur smarta just de är.
De som har lösningen på allting!
De som kan lösa skolproblem, drogproblematik eller världsfreden genom en handvändning.
Personerna som skickar mängder av mail, meddelanden och ringer om de har möjlighet.
Personer som gärna ser alla andras fel men som inte förstår sina egna.
De berättar gärna om alla andras fel i sociala medier, förminskar andras åsikter och sätter sig själv på en piedestal. Alla känner igen dem för de finns inom alla grupper av människor.
Lyckligast är de när de får synas i media och när någon uppmärksammar dem.
Tyvärr kan det ta en stund innan man upptäcker dem.

Tänk er att varje sådan person anklagar någon högt inom ett parti för någon form av trakasseri för att sedan vända sig till media. De kan få någon dömd av mediabödeln utan att de har gjort någonting.
För mig är det fel.

Jag har ingen aning om vad Urban Ahlin har gjort eller inte, men alla förtjänar en rättvis bedömning.
Synd att Ygeman reagerar först när det är någon av hans egna som anklagas men som vit medelålders man är det nog inte så lätt att ställa sig emot majoriteten i denna fråga.

https://www.svt.se/nyheter/inrikes/ygeman-det-finns-ingen-graddfil-for-talman