måndag 16 oktober 2017

Det rasistiska partiet.

Moderaterna är nu på väg till sin ursprungliga politik.
Till politiken som regeringen Reinfeldt förstörde och som jag har fått massiv kritik för att jag har fört fram under alla år jag varit politiskt aktiv.
Politiken som nästan har fått mig utesluten.
Politiken som jag har blivit jagad för men stått fast vid.
Nu ser politiken i Moderaterna snart ut som den gjorde när jag blev medlem för många år sedan.

Det är många år sedan jag fick veta vilken hemsk människa jag var för att jag krävde att alla som kom till Sveriges skulle bli tvingade att klara ett medborgartest samt ett prov i svenska för att bli medborgare. Det finns få länder som väljer att slumpa bort dem som Sverige gör.
Dessa saker var för några år sedan ett tecken på att jag var rasist.
Jag ville försvåra för människor.

Jag tyckte det skulle bli hårdare krav och jag har de sista tio åren förespråkat ett större mottagande av kvotflyktingar men fått en snorkig näsa tillbaka för detta.
Alla förstod väl att de som kom till Sverige flydde ett krig!
Jo, självklart.
De med pengar har flytt ett krig för de fattiga kommer aldrig någonsin att komma därifrån.
De fattiga kommer med ett ökat kvotsystem att få en chans till ett bättre liv.
Ett liv som vårt system kan anpassa sig till innan de kommer hit.
Ett humant system.

Media säger nu att vi närmar oss Sverigedemokraterna.
Så är det kanske om man tittar på de sista årens politik från Moderaterna.
Den politik som inte jag har känt att jag står för.
Ser man det i ett längre perspektiv så stämmer det dock inte för Moderaterna är nu snart tillbaka i det som var politiken som fördes på nittiotalet när jag fick upp mitt intresse.
Som jag ser det är Moderaterna nu tillbaka till att vara Moderaterna.

Jag ser dock fortfarande inga bekymmer med att varken regera eller samarbeta med något parti i de frågor man står nära. Det betyder för mig att det rödgröna blocket är helt uteslutet på alla nivåer.
Deras syn på hur samhället ska fungera stämmer inte med min.

Jag är oerhört positiv till att mitt parti äntligen vaknar.
Det var på tiden.
Mitt parti är uppenbarligen lika mycket rasister som jag är och vilket jag inte anser mig själv att vara.
Nu väntar jag bara på en ny logga.

https://www.svt.se/nyheter/inrikes/massivt-m-stod-for-skarpt-migrationspolitik