lördag 14 oktober 2017

7,5 miljoner.

Barnäktenskapen i världen må minska men var sjunde sekund tvingas ett barn gifta sig.
Barn under femton år.
Flickan på bilden födde sin son när hon var tolv år gammal.
svt.se

I Sverige är detta brottsligt.
I Sverige kallas detta för pedofilbrott och är något fruktansvärt samtidigt som det i många länder är helt legitimt. Något som utövas och som ingen skäms för.
Du är istället stolt över en ung oskuld att utnyttja.

Tolv år och mamma. Ett barn som får barn. Jag skulle i så fall bli mormor innan jag var fyrtio år. Jag kunde ha blivit mormor när jag var tjugofem. Det är sjukt.
Åtminstone om man bor i Sverige för i många länder är det helt ok att utnyttjar barn såhär.

Världen tittar på detta med stor tystnad.
I Sverige har vi börjat motsätta oss detta men det är fortfarande ett visst tabu för det.
Bara härom veckan blev några föräldrar dömda för att de tvingade sin dotter att gifta sig med sin kusin i landet de hade flytt från.
I Sverige är vi tysta om detta för risken finns att du kallas för rasist om du klagar.
Det är ju inte så att jag gnäller över detta på grund av en religion utan jag gnäller för att jag tycker det är fruktansvärt att barn kan behandlas på detta sättet.

Barn ska få vara barn och jag bannar världen för att den inte ser det.
Värst av allt är att det finns grader i helvetet.
Många pratar om det hemska med barnarbete men ser inte att alternativet många gånger är barnprostitution. Det blir pest eller kolera.

Min önskan hade varit att alla barn fick bli älskade och att de skulle få slippa den behandling som Afzelius sjunger om i Ikaros.
Låt barnen vara barn och göra sina egna misstag.
Låt de ta dessa viktiga beslut själv, när de är vuxna.

Ett barn var sjunde sekund gifts bort.
Fruktansvärt.

http://t.sr.se/2g1T6Zn