tisdag 15 augusti 2017

För vems skull?

Dömd.
Därmed borde bilden skyltas med offentligt.
Det är åtminstone min åsikt.
svt.se

17-åringen, som på bilden skyddas med en filt så att man nästan inte alls kan se hans kropp, har blivit dömd för mord. MORD. Det är alltså ingen ängel.
Han högg ihjäl en annan människa med en kniv men han skyddas.
Hans integritet tänker man på och hans skydd.
Samtidigt finns alla offer, i alla olika rättegångar, med tillsammans med sitt namn och adress.
Men förövaren skyddar vi.

Jag är helt emot att människor som inte är dömda för ett brott, hängs ut.
Det är enligt mig helt fel.
Så som skvallertidningarna gjorde tillsammans med vänsterrörelsen Expo var förkastligt men ingen sa då något. Människor hade skrivit dumma saker, det försvarar jag inte, på nätet men de var inte dömda för det. De blev dock avrättade offentligt av dåliga journalister.
Samtidigt läggs det en filt över en dömd mördare.
Varför!?

Jag har skrivit det tidigare men gör det igen.
När jag var liten var jag väldigt mycket i Spanien och har varit under hela min uppväxt.
På flygplatsen hängde två stora skyltar.
En med bilderna på alla de barn som hade försvunnit i området.
Den andre med bild på alla kända pedofiler i samma område.
Allt för att det förhoppningsvis inte skulle bli fler offer.
I Sverige skyddar vi dem.

Varför inte ha en offentlig sida på nätet där alla dömda förövare visas med bild, adress och annan bra information?
Detta får nämligen alla offer stå ut med.
Alla med ett lite annorlunda namn som sticker ut hittas väldigt lätt inom de sociala medierna.
Men förövaren skyddas.

Som jag ser det borde det vara tvärtom.
Häng ut varenda dömd förövare i alla mediekanaler.
Visa världen vilka de är!
Jag hade inte velat ha en dömd pedofil runt mina barn.
Jag vill inte ha någon våldtäktsman eller mördare här heller.
Självklart kan alla förändra sig men tänder man på att ha sex med barn tror inte jag att det problemet bara försvinner. Blir man då dömd så borde man få förvänta sig att bli uthängd.
De har utsatt barn för brott och ska inte skyddas på något sätt.
Det minsta man kunde begära var att den som döms för dessa grövre brott, inte får en filt över huvudet för att skyddas.
De är förövare, inte offer.

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/gavleborg/17-aring-knivhogg-rival-doms-for-mord