måndag 26 december 2016

Uppskattat!

Muntadher Dakhil är uppenbarligen en person med ett väldigt stort hjärta och mycket tid. Jag blev så glad av att läsa detta! Han och hans vänner erbjöd sig att tomta gratis till familjer som behövde en tomte till julafton och de blev alla fullbokade och kunde göra detta i tre städer.
svt.se

Under alla år har jag arbetat under alla stora högtider med hänvisning till att jag då inte hade barn. Jag anser nämligen att högtider såsom jul är till för barnen då det för min del inte ens hade behövts något pynt. Det var bättre att de som hade barn var hemma och var lediga och idag är jag där själv. Jag hade säkert kunnat jobba men vill inte på grund av barnen.

Muntadher och hans vänner gör verkligen en jättetrevlig insats för alla de som inte har möjlighet att ta hem någon som tomtar för barnen. Vi hade nästan aldrig tomte och våra barn får veta att tomten lägger fram julklapparna på natten så att vi ska slippa diskussionerna.
Det hade dock, såklart, uppskattats med en tomte som dök upp och tomtade!

Dessa killar gör det gratis då de är muslimer och inte firar jul men jag hade tyckt att de minsann kunde ta/få något betalt ändå. Om de sedan inte hade velat ha de pengar som blev över efter att de hade betalt bensinen så kunde de skänkt dem till något ändamål så hade det gynnat alla.
Självklart är det trevligt med en gratis tomte men låt säga hundra kronor, så hade de i det tempo de höll året innan, fått in strax över 13 000 kronor och det hade varit någon organisation väl förunnat. Men det är min åsikt!

Trevligt med människor som tänker på andra!
Hoppas julen har varit bra Muntadher med vänner, trots att ni inte firar den.

http://www.svt.se/nyheter/inrikes/de-firar-inte-jul-istallet-vill-de-tomta-for-barnen