fredag 16 december 2016

Så att alla vet, detta brukar hända i Sverige!

En kvinna fick igår någon vätska kastad i sitt ansikte.
Jag vet inte hur allvarligt det är eller vad som verkligen hänt men mina tankar går till Katie Piper och hennes öde. Hon fick syra slängt i sitt ansikte för att hon inte längre vill träffa mannen som ville träffa henne.
Katie Piper före och efter syraattacken.

För er som inte vet detta är det ett vanligt sätt att kontrollera kvinnor som går emot någonting i några av de länder vars medborgare nu kommer till Sverige. Genom att slänga syra i kvinnan ansikte gör du att ingen annan vill ha henne och med lite tur dör hon på kuppen. Mannen har åtminstone statuerat exempel. Hans ägodel och ingen annans.
Oavsett hur han behandlar henne eller vad han vill göra med henne.

Jag hoppas att det inte är detta som har hänt men jag har svårt för att se att det är något annat. Det är klart så att det även finns andra människor som gör såhär men att en kvinna får något kastat i ansiktet som svider och gör det svårt för henne att andas är i min värld någon form av syra.
Om detta blir en företeelse i Sverige kommer jag aldrig släppa ut barnen i framtiden.

I Sverige är kvinnan frigjord och får leva sitt eget liv utan att vara beroende av någon annan. Det behövs inte någon man som säger vad som ska göras och merparten av alla kvinnor tjänar sina egna pengar vilket kan ställa till det för de män som kommer från länder där kvinnan är beroende av dem. De är fostrade in i ett samhälle där kvinnor inte tar plats, inte kan eller vet någonting (enligt dem) och där könsnormerna är väldigt klara.

Från detta kommer de till Sverige.
Här lever vi likadant men tvärtom.

Jag hoppas verkligen att det visar sig att detta var ett falskt alarm för är det så att detta var den första riktiga syreattacken i Sverige blir jag nervös inför vilken framtid barnen kan drabbas av.

http://www.svt.se/nyheter/lokalt/uppsala/kvinna-attackerad-med-okand-vatska