lördag 31 december 2016

Gott nytt år!

För tio år sedan började jag att skriva och det första inlägget handlade om mitt motstånd mot vindkraften. Det andra om vikten av att inte förbjuda enskilda näringar såsom minkfarmerna.
På den vägen är det.
När jag började skriva mer frekvent tog jag bort de äldre inläggen för att börja om igen och det har även hänt någon gång efter att jag tagit bort något inlägg men det är ytterst sällan.

Att ha en åsikt är inte alltid det lättaste, för många är de människor som inte klarar av att skilja på personen och åsikten. Jag har inget problem med det så länge det inte rör sig om personangrepp vilket jag ändå får utstå med jämna mellanrum. Det är en av anledningarna till att min familj och främst barnen absolut inte ska finnas med på några sätt i sociala medier.
De är fria individer som inte ska påverkas av den jag är.
Åtminstone inte av andra människor.

Jag är rätt kontroversiell enligt många.
Inte nog med att jag är väldigt kritisk mot den invandringspolitik som har funnits, så är jag för att vargen ska flyttas från Sverige, att människor själv ska få bestämma när de inte längre vill stanna i detta livet och jag har inga problem med ett avkriminaliserande av vissa droger samt prostitution.
Jag är väldigt liberal i många frågor men lika konservativ i många vilket i grunden gör att jag inte passar in i något parti. Moderaterna är dock det som jag har mest gemensamt med över lag och kraften läggs därför på att försöka ändra det jag anser vara fel till något bättre.
Ibland går det, ibland inte.
Jag har fått igenom att Moderaterna i Blekinge ska arbeta för införandet av aktiv dödshjälp men fick tvärstopp från alla utom ungdomspartiet när jag anser att min kropp är min och om jag väljer att sälja den är det mitt val. Jag tycker dock fortfarande så.

Jag tycker vi ska hjälpa så många människor som möjligt men absolut inte på det sätt som det har skett de sista åren. Jag anser att mycket media är vänstervridet vinklat och invandringen har media hanterat på så sätt att allt positivt förs fram men det som inte känns lika bra, kläds av och om det rapporteras så nämns det inte vem det var.
Polisen skriver inte ens ut signalement och fy dem om de gör en lista på vilka som har begått brott.
Jag anser att samhället är överkänsligt.

Fritiof Nilsson Piraten hade ett uttryck som sa "Du kan inte säga stoppnål utan att någon enögd jävel tar det åt sig" och där någonstans känner jag att bland annat media är. Varför vara så känslig?
Privatpersoner känns många gånger med hamna här och man silar elefanter men sväljer mygg..
Det är nämligen ok att hänga ut privatpersoner för dumma kommentarer på nätet men inte att åtala dem som gjort något olagligt och hackat sidorna.
Elefanten kom undan men några mygg fick en smäll..
Expo pratar om nazisterna i Sverige men blundar så fort det handlar om människor som är islamister eller jihadister. Mycket märkligt.

Vinden har dock börjat vända även om det går långsamt.
I år blev året då media började öppna ögonen.
I år kom vändpunkten både gällande tafsandet och vilka det är som mördar i religionens namn. Jag ser med tillförsikt på 2017.
Ett år som förhoppningsvis fortlöper i samma fotsteg.
Ett år som jag hoppas utesluter fler katastrofer av olika slag och som ger människor hopp om en bra framtid, inkluderat både skyldigheter och rättigheter.
Ett år då jag kommer tycka lika mycket som tidigare.
Förmodligen.

Här firas det nyår hemma, precis som vanligt, för jag älskar Hällevik och vårt hem.
Gott Nytt År alla!