söndag 4 december 2016

De norska värderingarna?

Alltid glad med en knorr på talet.
Stolt firande den sjuttonde maj, såsom inget kunde hindra dem.
En norsk person är alltid glad och positiv!
Eller?
Så tänker åtminstone jag om dem fast det är möjligt att det är fel.

Hur i hela världen kan det vara svårt att räkna upp något som handlar om svenskar?
Socialdemokraternas piska sträcker sig uppenbarligen väldigt långt då dessa människor uppenbarligen inte vågar säga något.
svt.se

Vad är då svenska värderingar för mig?
Jo, svenskar är enligt mig tystlåtna, väntar på sin tur och avvaktande.
Det gäller inte alla men en hel del.
Jag fungerar med likadant..

Svenskhet är för mig när vi inte tutar eller viftar i trafiken.
Vi svär inte öppet inför dessa människor heller.
Svenskhet är även att inte storma akuten när det har hänt någon något.
Hela släkten har inte där att göra.
Värderingarna för människor födda i Sverige är annorlunda jämfört med andra länder.

Jämför jag med mitt älskade Spanien är skillnaderna riktigt markanta,
Deras värderingar och deras kulturella tankar, är helt olika våra.

Vad är det som skulle vara fel med att se skillnader?
http://www.svt.se/nyheter/inrikes/oklart-vad-svenska-varderingar-ar