lördag 22 december 2012

Och jorden gick inte under..

bellzors.se
Inte alls förvånande gick inte jorden under.
I torsdags satt jag och funderade över just detta.
Det kanske inte hade varit fel ändå om jorden hade gått under.

Jag vet inte riktigt hur de som trodde på detta hade tänkt att det skulle gå till.
Jorden skulle plötsligt implodera?
Explodera? (säkert lavan i mitten som kokar över)
Skulle jorden likt filmen "Liftarens guide till galaxen" raderas för att göra plats åt en intergalaktisk motorväg? Kanske den likt bilden skulle brinna upp?

Hade jorden gått under hade jag inte behövt oroa mig för att det är kallt ute. Ingen hade behövt gnälla över att sommaren säkert blir för varm. Ingen hade behövt vara ledsen över att någon dog då alla hade dött samtidigt. Helt klart en fördel.
Man hade sluppit gå upp på morgonen, handla, laga mat, må dåligt över alla som mår dåligt, undra över framtiden. Inga problem hade längre existerat. Och jag hade sluppit måla nockarna till sommaren. Jag hade dessutom sluppit plocka ner julsakerna och slänga ut granen. Skönt!

Det ska bli intressant att se när nästa datum räknas ut av "experterna".