måndag 24 december 2012

God jul för alla?

Ni som tyckte stormen Sandy var jobbig. Minns ni Bopha?
Jag har tjatat om människor lika värde och tyfonen Bopha var min sista jämförelse med stormen Sandy. Nyhetstiden är markant för de olika händelserna och anledningen jag har fått till mig är att det är högre nyhetsvärde i en storm i USA än Filippinerna.

http://www.di.se/#!/artiklar/2012/12/22/fler-an-1500-doda-i-filippinerna/

Över 1500 personer döda och sammanlagt var det under stomren Sandy..?
Strax över hundra?
Det var absolut inte så många som 1500 iallafall.
Jag är rätt säker på att New York har börjat fixa till sig och förberett julen.
Hur tror ni de firar jul på Filippinerna?
Där har vi människors lika värde.
Alla människor är lika mycket värda för mig.

God Jul allihop oavsett vilka ni är, var ni bor, vilken religion ni har, vilken partitillhörighet ni har eller vad ni äter idag!
God Jul ALLA!