lördag 29 december 2012

Fertile Ground

Det var längesen mitt psyke klarade av rysare och skräckfilmer. Jag klarar helt enkelt inte det. Nerverna ligger utanpå och jag blir så nervös även om jag till 99% kan gissa hur det slutar. När jag var ynge gick det med jämna mellanrum på någon av kanalerna program med en löjlig docka i början. Programmet hette After Dark och denna film kommer efter någon av dessa historier och är väl vad man skulle klassa som en typisk spökfilm.
Dagens teknik gör dock att effekterna blir så mycket värre än vad de var när jag var yngre och såg detta. Det är knappt något blod men väldigt mycket rysareeffekter.
Det unga paret får ett missfall och flyttar ut till ett hus på landet för att börja om.
I huset har det varje gång något flyttat dit mördats någon och en liten stund in i filmen börjar spökena ge sig till känna genom bilder i tavlor, fingeravtryck och skuggor.
Jag kunde stängt av efter tjugo minuter för jag ser knappt något av filmen ändå.
Jag har tummarna för öronen och och resten av fingrarna framför ögonen och den som sitter med får order om att banka på mig när det obehagliga är över. Då måste jag fråga vad som har hänt för jag vill egentligen inte missa något.
Grymt jobbigt.

Filmen var inte det bästa jag (nästan) sett men det gick att titta på den!