söndag 16 december 2012

Blueray

Att få mig att erkänna att jag har fel är inte alltid lätt. Jag kräver att bli motbevisad och överbevisad om jag har bestämt mig för något. Såklart finns det både för och nackdelar med det. Att "trampa ner mig" är inte lätt då jag har en grymt hög självkänsla men detta kan även bli jobbigt för andra då jag styvnackat tycker jag har rätt vad det än är. Med åldern har dock lite mer ödmjukhet kommit in i bilden. Jag hugger inget i sten längre. Den siste av alla dessa saker jag fick erkänna mig överbevisad med är blueray.
Det är ett tag sedan det inhandlades men jag inser för varje gång jag tittar på en film med blueray att jag får ge mig. Tekniken är helt enkelt fantastisk och jag tänker inte bli någon bakåtsträvare.
Skillnaden är markant på en vanlig film och en blueray. Att ta upp och se en gammal VHS-film är helt omöjligt efteråt för kvaliten är så mycket sämre.

Du som ännu inte har en blueray. Införskaffa en =)